Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

01 augustus 2009

Een weddenschap die ik niet kon verliezen

Toen bekend raakte dat er vij een steekpartij in Lokeren twee zwaargewonden waren gevallen reageerde ik onder de krantenartikels op het internet als volgt:
"Verhofstadt suste een paar jaar geleden nog de bevolking via de regime TV: Het is veel veiliger geworden. Allez, dat voel je toch! . Ik heb altijd het tegenovergestelde gevoeld en ervaren, en met mij vele burgers. . Kan de krant ons al vertellen wie de daders zijn, want als het er nu niet bijstaat is het "gevoelige informatie" en om niemand te stigmatiseren of te provoceren. Ik durf te wedden, met een een kans van meer dan 90%, dat het hier weer om allochtone multiculturele verrijkers gaat die onze arbeidsmarkt en de pensioenen komen redden, en ons morgen gaan helpen in het bejaardentehuis. . Een tip aan de politie: vindt de politie de daders niet, dan lopen ze wellicht rond in een boerka".

Enkele uren later vonden de kranten de moed om de de voornaam van de dader te publiceren. Het is een aanhanger van de godsdienst van de vrede:
Verdachte Mohammed A. aangehouden na steekpartij in Lokeren
Ik kon mijn trieste gelijk als reactie onder het artikel nalaten:

"Ik had gelijk,en heb de weddenschap gewonnen. (Zie mijn eerdere reactie hieronder) De dader is Mohammed A.. Waarom niet zijn familienaam erbij, een foto en een interview van zijn familie en de buurt?Ik kon de weddenschap niet verliezen."

Wat zal zijn straf worden? Een reis naar Mekka met een enkelband?
Multicul een feest? Vraag dat maar eens aan de slachtoffers en Stefaan De Clercq, de wollige tsjevenminister en de verantwoordelijken voor regularisaties en immigratie.

Geen opmerkingen: