Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

25 juni 2008

Geen enkele godsdienst op geen enkele school.

De hogeschool 'Groep T' in Leuven wilt met het nieuwe vak 'Islamitische godsdienst' haar diversiteits- en gelijkekansenbeleid in de verf zetten.
"Nog geen drie procent van onze studenten is allochtoon. Met het aanbieden van het vak islam willen we dat cijfer opkrikken." zo klinkt het.

Voor de lerarenopleiding Secundair Onderwijs is islamitische godsdienst een volwaardig onderwijsvak. Daardoor krijgt het evenveel gewicht als bijvoorbeeld Nederlands of geschiedenis."
Het vak islamitische godsdienst is geen Belgische primeur voor de Leuvense hogeschool ''Groep T'. De Erasmushogeschool in Brussel voerde het vak al enkele jaren geleden in."


Juichen dus, want binnenkort zijn daardoor alle moslims slimmer. Dat is het vak waarop de economie met zijn knelputberoepen zit te wachten.
Het omgekeerde zou beter zijn: haal die uren godsdienstlessen uit het onderwijs. Leer de kinderen hoe onze wetten en justitie werken, hoe ze een belastingbrief moeten invullen, hoe ze niet gerold worden door een verzekeringspolis of listige reclame, hoe ze zich ten opzichte van vrouwen moeten gedragen, welke de normen en waarden zijn die een moderne samenleving van ze verwacht, geef ze meer verkeeronderricht en uiteindelijk een rijbewijs als ze het verdienen.
Misschien kan een deel van die lesuren aangewend worden om het Nederlands beter te leren, een bepaalde wetenschappelijke of beroepsinteresse uit te diepen enz....
Dat zou de wereld pas veranderen en allochtonen vooruithelpen.
Zonder godsdienst zou de wereld dan een pak vreedzamer worden, want het zou geen twistpunt meer worden. Bovendien zou onze wereld tegelijk veel slimmer worden.
Onderwijs dat godsdienst als even belangrijk plaatst als Nederlands of geschiedenis, dat is pas een misplaatste grap.
Of gaan de werkgevers en de staat vanaf morgen iemand die de aarde als plat beschouwt, vrouwen minderwaardig vindt, en evolutie onbestaand, als voldoende intelligent beschouwen om een belangrijkere functie dan die van straatveger in te vullen? Nee toch!

Is het niet om hun subsidiepot te vullen of een aan aandacht verliezende lerarenopleiding in leven te houden zoals ook tanende politieke partijen verliezen aan traditionele aanhangers compenseren met moslims? Een alibi om nog maar eens een nieuwe richting op te richten, waarna andere scholen moeten volgen.
Wel zeker lonkt de extra financiële steun die door minister Vandenbroecke wordt toegezegd voor opleiding van kansarme allochtonen? Wil 'Groep T' ook een schep van de dikke room die bovendrijft en bewijst het: Tsjevenscholen hebben Tsjevestreken, leiden andere Tsjeven op, en hebben nog steeds dezelfde affiniteit voor geld, subsidies en stoeltjesgeld als de kerk altijd al had.
Hopen ze hiermee de studieinteresse te wekken of de slaagkansen naar een diploma te vergroten? Een diploma dat leidt tot een overheidsbaantje?!

Tegelijk hopen ze het gat met de middeleeuwen te kunnen dichtrijden door aan de moslims toegevingen te doen die hen niet zullen integreren, integendeel het zal hen sterken in hun gevoel dat allah hen helpt de wereld te veroveren.
Er gaan binnen afziebare tijd in elke school nu leraren aangesteld worden die naast geschiedenis en Nederlands of Engels ook Islam aanleren. Uit het verleden weet ik dat de indoctrinatie in godsdienst veder wordt gezet in de andere lessen. Ook zie ik niet in hoe moslims correct geschiedenis zouden kunnen doceren.
Iemand die Islam als vak kiest in deze tijd, in dit land, is per definitie al een fundamentalist.

Na de halamaaltijden, de opleiding tot islamleerkrachten komt er ook een islamschool aan op universitair niveau waar ze rechten kunnen studeren. Niet ons recht maar hun recht, de sharia.

En denken de multicul adepten dat het hiermee zal stoppen?
Een idee waar naartoe dan?
Lees ook mijn vorige artikel maar eens.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

inderdaad, godsdienst hoort niet thuis op een school, en al zeker geen achterlijk gedoe als de islam. hoe is het mogelijk dat men mensen wil onderwijzen in zo'n leugenachtig middeleeuws gedoe? ieder verstandig mens weet dat de islam van allah en de gevaarlijke gek mohammed niets anders is dan achterlijke flauwekul. mensen hierin les geven is niet alleen onbegrijpelijk maar ook dom en gevaarlijk. onze hele westerse beschaving valt ten prooi aan de onnozelheid van die zogenaamde godsdienst. men zou beter lessen geven om die arme verdwaalde sukkels te doen inzien dat hun geloof achterlijk is. maar ja, welke belangen spelen hier weer mee? en domme mensen zijn voor de staat nog altijd beter dan slimme mensen want beter handelbaar zeker?

onze wereld is naar de kloten, geen mens met een klein beetje gezond verstand begrijpt er nog iets van. blijkbaar zijn er nog maar weinige mensen met wat normaal gezond verstand. erg is het!

Anoniem zei

De opkomst van de islamleerkrachten in de jaren zeventig was sluipend gevaarlijk, maar niemand zei iets, niemand deed iets, en nu stopt het niet meer. De Leuvense en Brusselse Hogescholen zijn verleid door geld, anders gingen ze niet op de islamitische toer. Zie je moslims al geschiedenis doceren over "de Belgen zijn de dappersten van aller Galliërs?... De alternatieven van Griffon zijn een schot in de roos: lessen over omgangsvormen, over verzekeringen, over belastingaangiftes, gewoon alledaagse overlevingsstrategieën... "dat zou de wereld pas veranderen en allochtonen vooruit helpen", om de woorden van Griffon te citeren. Héél goed gezien van die man!