Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

24 juni 2008

Het zou mijn dochter kunnen zijn, maar ook de uwe

Schokkend nieuws.
Lola, 21 jaar, werd op 12 juni om 21 uur door twee Noord Afrikaanse mannen overvallen en verkracht in de hal van het station Brussel Zuid . Pendelaars zagen het, maar reageerden niet.


Enkel in de krant La Dernière Heure verscheen er een bericht over en dan was het nog doordat de vader er de krant over aansprak.

"Sint Gillis.

Tot ons spreekt een verontwaardigde, verscheurde en geschandaliseerde vader.

“Mijn dochter werd verkracht in het Zuidstation. In Brussel. De hoofdstad van Europa. En volslagen straffeloos.”We zijn 12 juni. “Mijn dochter kwam terug van Waterloo. Negen uur in de avond. Toen ze de trein uitstapte, ging ze naar Bancontact. Een plek waar volk voorbijkomt. Nochtans is het daar dat het drama is gebeurd.“Midden in een station. Hoe is zoiets mogelijk?”, gaat de papa van de éénentwintigjarige Lola verder. “Twee man hebben haar verweten dat ze geen hoofddoek droeg. Mijn dochter is mooi. Ze is blond met blauwe ogen.”Daarna ging het snel allemaal. “Eén van de aanvallers haalde een mes tevoorschijn. Mijn dochter werd tegen de wand van de Bancontact gedrukt. Met het mes op haar keel werd ze door één van de kerels verkracht. De andere keek toe.”Het was negen uur. Buiten is het nog licht en het station is op verre na niet leeg. “Er passeerden mensen. Mijn dochter weet zeker dat ze minstens drie mensen heeft gezien. Geen van hen maakte halt om haar te redden.”Als de verkrachting voorbij was zijn de aanvallers in alle rust verdwenen. “Het waren twee Noord-Afrikanen. Ze hadden zich niet eens vermomd. En vertel mij niet dat ik een racist ben als ik je vertel waar ze vandaan kwamen! Mijn dochter werd verkracht omdat zij geen hoofddoek droeg. Zo is dat!”Lola is naar een vriendin gevlucht. “Moet ik je vertellen in wat voor toestand zij was?” Een paar minuten later werd de jonge vrouw in het ziekenhuis opgenomen.Vanzelfsprekend is er klacht ingediend. “De mensen van de politie waren zeer professioneel. Op de kleren werd beslag gelegd, en er werden DNA-stalen genomen.”Maar helaas, de schuldigen zijn nog op vrije voeten… “In de nasleep van de dood van Joe Van Holsbeeck heeft men bij hoog en laag uitgeroepen dat er in de stations meer veiligheid zou komen. Het bewijs is er nu, met mijn dochter, dat er niets is veranderd. Camera’s op alle plekken in het Zuidstation zijn er niet, nochtans één van de drukste stations.”Marc is bitter. “Ik heb mijn buik vol van dat België, waar werkelijk àlles kan. Zones van wetteloosheid, die zomaar worden overgelaten aan jongeren op drift. Die verkrachters wilden maar één ding: mijn dochter misbruiken, haar bezitten en vernederen, omdat zij niet was zoals zij denken dat jonge vrouwen moeten zijn…

Het is een schande.”

Emmanuelle Praet
La Dernière Heure, 20/6/2008

Waar zijn de beelden van de overal aanwezige camera's?
Waar blijft de grootschalige zoek- en politieactie, de robotfoto's en beschrijvingen op TV en in de kranten? Waar blijven de reportages over deze racistische aanval vanwege de multicul aanbiddende journalisten en de OOOO?
Te bedenken dat ook mijn kinderen de trein en de bus gebruiken en in de Brusselse stations komen rond dezelfde tijd. En ook mijn dochters zijn blond en dragen geen hoofddoek.
Jullie dochters al wel???
Wat doen de ministers van mobiliteit, openbare bedrijven, gelijke kansen? Ik heb ze niet gehoord of gezien!
En het CGKR dat haar overbodigheid niet meer hoeft te bewijzen maar dat hiermee ten zoveelste male doet?
De pro deo advocaten zijn ondertussen ook haastig op zoek naar de daders om ze lucratief te kunnen verdigen. Zij slagen er zeer waarschijnlijk in de daders te vinden nog voor de politie ze vindt.
En welke straf verdienen die criminelen nu? Echte gevangenis en castratie of een uitstap naar een voetbalmatch en een halve dag het voetpad keren?

Wij kunnen de vader bijtreden: "Dit is een schurkenstaat en wij hebben ook genoeg van België!" en om meer dan één reden.

Mocht één van mijn miljarden hersencellen er aan twijfelen waarom ik voor het Vlaams Belang zou stemmen, dan is die nu terug tot de orde geroepen.

Geen opmerkingen: