Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

29 februari 2012

Weg van de stad !


BRUSSEL - Brussel overweegt stadstol. De stad Brussel wil de verkeersdruk in het centrum aanpakken en wil net als Leuven en Gent een nieuw verkeersplan invoeren op basis van het lusprincipe.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120229_00128826

Vlamingen moeten voortaan kenbaar maken dat ze niet meer in Brussel willen werken, dat ze de sabotage van zij die elke morgen om 6 uur van hun matras moeten opstaan om naar een vijandige stad te reizen voor hun werk beu zijn.
Laatst woonde ik een seminarie in Brussel bij. Op het evaluatieformulier heb ik over de locatie mijn bezwaren bekend gemaakt en aangegeven dat ik niet meer geïnteresseerd ben als het nog in Brussel zou plaatsvinden. Ik vraag ook mijn buitenlandse zakenrelaties om Brussel en alle andere linkse steden uit de weg te gaan, zich elders te vestigen en elders te vergaderen. Meer en meer begrijpen ondernemers dat het bekwame personeel niet in Brussel woont maar in Vlaanderen, en dat het elke dag een demotiverende en slopende calvarietocht er naartoe moet ondernemen. Een aantal van de buitenlandse bedrijven die is dan ook bezig of van plan steden als Brussel te verlaten, als ze dan toch nog in belgië zouden blijven.  Laat wat er van Brussel nog overblijft gaarkoken in zijn eigen vet. Dat is het enige signaal dat ze begrijpen. Mijn reactie op het internet-artikel van Het Nieuwsblad werd natuurlijk door de censor verwijderd.

Iemand vroeg in de reacties:"waarom niet naar ee andere stad als Leuven of Mechelen trekken?"
Mijn antwoord dat ook niet werd geplaatst luidde:
Waarom terug naar een stad, met een vaak even erge of ergere kijk op mobiliteit, en een belasting- en sabotagemenaliteit, met een politiek die elke werknemer  en het ondernemen kapot maken? Men wil de mensen allemaal als konijnen in het openbaar vervoer steken zodat de linkse hobby's bij de Lijn en de NMBS  rendabel worden, minstens zo de verkwiste miljarden trachten te verantwoorden.
Alsof economie maakbaar is en linkse mobiliteit op vaste sporen naar vaste bestemmingen op vaste ( niet klokvaste) tijdstippen en enkel overdag van de 21ste eeuw is ipv de 19e eeuw.
Ergens een goed bereikbaar dorp of een klein stadje met genoeg gratis parkeergelegenheid en een goede verbinding, tegenovergesteld aan de stroom van het huidige forensische werkverkeer naar Brussel.
Een kantoor met wat groen er rond, in een veilige niet stinkende buurt, waar je als werknemer wanneer het mooi weer is lekker kunt genieten van het zonnetje in onbezoedelde lucht. Bovendien is het daar goedkoper investeren dan in Brussel of een andere stad. Bovendien vindt u waarschijnlijk kortbij ook een goede kinderopvang en hoeven uw kinderen niet naar een concentratieschool waar ze enorme leerachterstand zullen oplopen.

Linkse ideeën kunnen niet tegemoet komen aan de noden van de moderne mens, aan de enorme economische en sociale eisen van de steeds veranderende wereld van vandaag, noch in staat stellen tot competitie met de rest van de wereld. En geloof me die blijft draaien met of zonder ons.

Links heeft geen toekomstproject en geen toekomst.
Mobiliteit zoals zij die willen aanpakken is typisch voor een stompzinnige socialistische dictatuur die van iedereen grijze ( of bruine) eenheidsworsten wilt maken. Daarvan weten ze in het oosten al alles van, zij leefden immers in uw toekomst, die links voor u heeft voorbereid.
De manier om mobiliteit te sturen via het pesten, belasten en bestraffen van mensen die moeten gaan werken , om zo gelijk te halen, iedereen als mieren in de rij te laten lopen getuigt van hun angstig conservatisme in plaats van progressiviteit.
Moed is hun helemaal vreemd, en vernieuwing voor hun betekent terug naar de fiets, ook bij regen, nacht en ontij, met de kinderen achterop en voorop naar de school, ballet- en muziekschool, dan naar het werk en terug, naar de sportclub, naar de film en liefst ook op vakantie.
Dan kunnen al die linkse poenscheppers,  regimepolitici en vaksbondsbazen sneller reizen over de lege straten en snelwegen in hun gratis limousine met chauffeur.

Geen opmerkingen: