Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

20 januari 2014

Bravo, flink zo! Of Boeh?

Nee Peter De Roover, ik kan het met u niet eens zijn, en ik verontschuldig mij niet.
Ja ik heb ermee gelachen, met de kandidaat miss belgië Cindy Sabbe. Alleen zij is verantwoordelijk voor haar antwoorden en haar uitgestraalde domheid.(zie mijn eerdere post op mijn status) Uit haar antwoorden bleek dat ze er met haar pet (of haar sacoche) naar gooide. Bij benadering is goed genoeg.Vooral niet even nadenken. Een artikel op Doorbraak verdedigt het 'brave' wicht tegen de valse media en de lachers. Moeten we dan weer begrip tonen, en vooral nog bravo, hoera en flink zo roepen, in plaats van boeh?    Hallo ?!
Het 'brave' wicht heeft wel een diploma van hoger middelbaar en hoger onderwijs op zak wat de terechte vraag doet rijzen: Hoe ze die heeft behaald, eigenlijk gekregen. Het hele incident zegt niet alleen veel over de domme miss maar ook over het onderwijs en de organiserende en controlerende overheid. Misschien, als ze toch slim genoeg zou zijn, duikt ze meteen in de boeken en neemt ze niet langer genoegen met wat ze weet noch met wat en hoe haar werd onderwezen. Ik vind zelfs dat ze ondertussen haar diploma's zou moeten inleveren.
Maar ik denk dat ze nog lang de makkelijkste weg zal kiezen, en een domme musts zal blijven. In de politiek is dat genoeg. Ze is immers al CD&V verkozene in Jabbeke.
Mijn eerdere commentaar op de 'miss'ers van Cindy:
Hoe heeft die haar diploma verdiend? En, schaamte over haar, ze komt nog uit het slachtveld West Vlaanderen ook. Ach, diploma's zijn hoe langer hoe minder waard, want iedereen krijgt er nu een. Straks echte toegangsexamens in de ondernemingen. Zonde van al het weggegooide geld. Niet om ons op de borst te kloppen, en ik betwijfel of de Pisa evaluatie/cijfers mbt ons land wel juist zijn.
En een dag of wat later:
Cindy Sabbe flikt het ook met Tweede Wereldoorlog schreef  Het Laatste Nieuws op haar site met daarin het onderstaande radio geluidsfragment
Ja, ze flikt het nog eens. Op de radio dit keer. En ze blijkt ook nog gemeenteraadslid voor de CD&V in Jabbeke te zijn. Wat zegt dat over de kiezers daar? Wat zegt dat over de CD&V? Wat zegt dat over het onderwijs en het uitdelen van diploma's? Wat zegt dat over de ministers van onderwijs? Terug naar het zesde leerjaar Cindy, en als je goed studeert , dan haal je misschien dit jaar je diploma Lager Onderwijs
Het artikel van Peter De Roover, die medelijden heeft. ( dat kan ik begrijpen, medelijden heb ik ook)
Hij begint: "Goed, we hebben nu eens lekker collectief een deelneemster aan een miss-verkiezing uitgelachen en belachelijk gemaakt. Tijd om ons te verontschuldigen bij haar. "  schrijft hij.
Ach, als dat nu een alleenstaand verhaal was, dan was het nog niet zo erg gesteld met de gediplomeerde missen, de opleidingen en de kenniseconomie van vandaag en morgen.
Hier een nog meer beschamend voorbeeld wellicht:
En als u dacht dat het bij onze bovenburen beter was?
Hier een voorbeeld:
en nog een:
Ik denk dat alle lezers hier zich nu flink want slimmer waarderen. Zijn al die uitspraken van 'mis'sen toch goed voor ons zelfbeeld.
Post sccriptum 

Geen opmerkingen: