Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

21 januari 2010

Met de taxi?


Ik schreef dit naar aanleiding van een artikeltje dat ik las op de blog Angeltjes, ingestuurd door een reiziger , die om de ons bekende redenen liever anoniem wenst te blijven, en die samen met zijn vrouw een reisje met het openbaar vervoer had gemaakt naar het autosalon, en uit veiligheidsoverwegingen besloot terug naar huis te rijden met een taxi. http://blog.seniorennet.be/angeltjes/archief.php?ID=550654

Ik ben deze voormiddag mijn dochter gaan afhalen in de luchthaven in Zaventem. Daar werd regelmatig via de luidsprekers, en in vier of vijf talen, de reizigers gevraagd enkel de officiële taxi's te gebruiken. Als ze dit nu ze openlijk en frequent doen, kan het alleen maar betekenen dat er in pocoland al heel veel str... aan de knikker is. Vroeger hoorde je dit toch niet, en was het ook niet nodig?Ik, als autochtoon, van de bedreigde Germaanse stam der Vlamingen, vroeg zich af hoe ik dan een officiële taxi zou herkennen van een valse, laat staan dat een toerist dit zou kunnen, en of ik daartoe ter controle iemands privacy zou mogen schenden. Iedereen kan immers zo een lichtje met taxi erop en een nepmeter op en in een auto monteren en nep-pasjes fabriceren. Voor de politie moet het daar echter toch niet zo moeilijk zijn de valsaards eruit te halen? Maar, heeft ooit al eens iemand dat zien gebeuren? Ik in elk geval nooit.Binnenkort hangen er op de hoeken van de straten in de steden ook overal luidsprekers waaruit galmt dat men zijn auto daar beter niet parkeert, hem in ieder geval goed sluit, niets waardevols mag achterlaten op straffe van boete tussen de 100 en 250 €. Zo ook waarschuwt voor een portefeuilles met geld en handtassen bij oude ( en jonge) vrouwtjes. Daarmee menen de socio-empathische milticulpoco's en onbekwame corrupte prutsers , voor wie de dommeriken nog steeds stemmen, zich van hun taak hebben gekweten. (Ja, ik weet het, het aantal bijvoegelijke naamwoorden om deze lapzwanzen te omschrijven groeit alsmaar, maar ik kan het niet helpen, 't is sterker dan mezelf). In de Lijnbussen en de metro's hebben ze nu al bijna overal camera's, en helpt dat?Er worden nog steeds chauffeurs en reizigers bedreigd, in elkaar geslagen of voorzien van een mulicultureel steekwondje. En de politie en justitie treden nog steeds harder op tegen hen die om middernacht 50 km per uur rijden in de Gasthuistunel, het criminele zootje de volgende vermetele reiziger molesteert. De dromende poco's vertellen ons nu dat dit alles normaal is, dat we daar voortaan mee moeten leren leven, dat het de problemen zijn van elke stad, en wijzen dan vergelijkend naar New York, dat wel groter is dan dit onland.
Ik stel me haast elke dag de vraag: " Waar zijn en gaan onze mensenrechten naartoe?"

1 opmerking:

Anoniem zei

ONZE mensenrechten zijn reeds lang verkwanselt door PS/SPa; Groen én Ecolo.
Helaas, willen/kunnen de Vlaamsgezinde partijen niet de handen in elkaar slaan om ONZE rechten opnieuw te laten handhaven.