Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

16 april 2012

Zoek je vrienden

"Vriendschapsverzoekmelding
We hebben vernomen dat je vriendschapsverzoeken hebt verstuurd naar mensen die je niet kent. Dit is niet toegestaan op Facebook.
Stuur alleen vriendschapsverzoeken naar mensen die je kent, zoals klasgenoten, familieleden, vrienden en collega's. Als je dit niet doet, kan de functie voor het versturen van vriendschapsverzoeken worden geblokkeerd.

Ik begrijp de regels voor vriendschapsverzoeken die hierboven worden vermeld."
"
Nee,
Ik begrijp hier niets van.
Natuurlijk ken ik de meeste mensen die ik een verzoek stuur niet.Dat doe ik op basis van gemeenschappelijke kennissen (eigenlijk geen vrienden), gemeenschappelijke interesses en doelstellingen. Facebook moedigt iedereen aan en faciliteert het zoeken naar vrienden, geeft daarvoor enorm veel tips, enz... Het is trouwens de reden van het bestaan van Facebook. Natuurlijk zal er altijd wel iemand tussen zitten die een hekel aan mij heeft, misschien wel een mol is in het 'vriendenclubje', en mijn vrienschapsverzoek niet beantwoord, maar dat die dan weigert, of mij ontvriend, of mij een kort bericht stuurt, in plaats van de anonieme meldingsknop in te drukken. Dat men Ik vraag me af waar ik op mijn pagina kan terugvinden aan wie ik ooit een vriendschapsverzoek richtte dat niet werd beantwoord, met daarbij de datum van het verzoek. Ook ik wil absoluut niet aandringen, en verwijder die graag uit het lijstje, al is mijn geheugen niet in staat om dat allemaal te onthouden.

We stevenen af of een soort facebookterreur waar enkele mensen (wie weet welke lui hier de hand in hebben?) in staat zijn je account te blokkeren. Ook dat zijn een soort anonieme verklikkers die een kliklijn gebruiken. Maar holala wanneer Filip De Winter een meldpunt wil openen voor misdrijven.

Het quasi monopolie van Facebook, Google, Youtube leidt tot enorm veel meer regelneverij die uiteindelijk tot een soort terrorisme van het internet worden waarvan in toenemende mate door de overheden gebruik zal worden gemaakt om bepaalde groepen en weerstanders de mond te snoeren, zoals dat nu in dictaturen al gebeurt.

De gebruikers maakten Facebook groot; ze kunnen het ook terug klein maken. Het is dus wachten op alternatieven en nieuwe technologie.

Inmiddels werd mij al door Facebookvriend Hendrik De Vloedt een alternatief gemeld: https://joindiaspora.com/ Ik ga dit alternatief eens verder bestuderen.

Geen opmerkingen: