Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

29 oktober 2014

Ergens vanuit de nieuwe petoet


“Hallo, ik bel vanuit mijn nieuw kantoor. Ik lees op mijn laptop dat ons konijn met het snoepgoed is gepakt. We gebaren van krommen haas. Den ezel morgen mollen. Drie zakken met bollekes met de schildpad sturen naar het vierkant in W. zodat iedereen daar als een garnaal kan worden. Zorg goed voor de poet want binnen een maand ben ik uit de petoet. ‘t Zal tijd worden want ik wordt hier zo vet als een varken
Oh ja, stuur morgen mijn poes, ge weet wel die rosse die het graag op zijn hondjes doet, want ik ben hier nu de gebraden haan en meer heb nu meer plaats en privacy. De zwarte raven, die heb ik in mijn zak. Ze zorgen er wel voor dat de buldogs niet meer kunnen blaffen of bijten. Ik geef ze rijkelijk eten uit onze pot, en geen haan die er naar kraait. Een lemming komt mijn eten brengen, ‘t is hier alle dagen halal en vrijdag gaat onze moskee open. Het zou kunnen dat ik zondag gratis mee naar het voetbal mag en binnen 14 dagen gratis naar Mekka. Tot morgen sukkels!”

Telefoon in cel voor elke gevangene

De Standaard 25/10/14  http://www.standaard.be/cnt/dmf20141025_01341321
Telefoon in cel voor elke gevangene
Bij de centrale diensten liggen plannen op tafel om de cellen in de gevangenis van Hasselt uit te rusten met een eigen telefoontoestel. Dat meldt Het Nieuwsblad.
Volgens bronnen binnen de Hasseltse gevangenismuren staan enkele belangrijke sociale veranderingen op til: telefoneren wordt mogelijk vanuit elke cel, het aantal familiale en ongestoorde bezoeken wordt opgetrokken en elke nieuwe gedetineerde ontvangt bij aankomst een welkomstmand. De nieuwe regels zouden vanaf maart volgend jaar ingaan.

Elke gedetineerde krijgt computer in cel

In drie nieuwe gevangenissen die de komende jaren open-gaan, zullen gedetineerden elk een computer in hun cel krijgen. Daarmee kunnen ze digitale tv kijken of op het internet surfen, en ook hun strafdossier lezen.

Drugkoerier met 10 kilo heroïne opgepakt op trein Rotterdam-Brussel 
Metro 25/10/14http://nl.metrotime.be/2014/10/25/news/drugkoerier-met-10-kilo-heroine-opgepakt-op-trein-rotterdam-brussel/
De federale spoorwegpolitie heeft vrijdagnamiddag op de trein Rotterdam-Brussel een drugkoerier opgepakt. Het gaat om een Portugese vrouw van 48 jaar die 10 kilo heroïne bleek bij te hebben. De vrouw wordt voorgeleid bij de onderzoeksrechter en het parket vraagt haar aanhouding. Dat meldt het Brusselse parket. De verbinding Rotterdam-Brussel staat bekend als een treinverbinding die regelmatig gebruikt wordt door drugkoeriers

Geen opmerkingen: