Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

20 februari 2015

De automobilistenvallen


“Speedcontroles” schrijft De Standaard in een van haar titels. Wat was er mis met het woord snelheidscontroles? Iedereen gebruikt wel eens Engelse woorden, ook ik maak me daaraan wel eens schuldig. Maar dat een krant dit woord in de plaats van een bijna dagdagelijks Nederlands woord gebruikt kan misschien voortspruiten uit de multiculturalisering van hun redacties. Waarom niet een ander mooi Vlaams woord gebruiken : Diefstalcamera’s of Belastingcamera’s of Automobilistenvallen, en daarvan afgeleid : Flitsdiefstal of Flitsbelasting bijvoorbeeld?? Want dat is waar ze eigenlijk vooral toe dienen. Op de rood-licht camera’s heb ik geen kritiek, tenzij ze niet goed afgesteld staan.
car-trapDe klos zijn vooral de mensen die moeten werken en beroepshalve veel op de baan zijn, niet de bomma die rond de kerktoren rijdt met haar gekregen rijbewijs, en meestal een groter gevaar vormt voor de veiligheid. Vlaams is dit bovendien want er staan nauwelijks camera’s in Wallonië. Voor de verkeersveiligheid zegt U? Dat is wat heel wat mensen nu geloven. Moet er dan geen snelheidsovertredingen worden vastgesteld? Jazeker, maar dat men eerst eens de snelheden op wegen harmoniseert, het bos verkeersborden eens uitdunt en niet zwicht voor elke actiegroep die langs een echte verbindings- of doorgangsbaan (steenweg genoemd) woont. We kunnen dus zeggen dat het veelal gaat om automobilistenvallen.

Kan er wat veranderen in de toekomst? Alleen al u dat wilt en u politici kiest die dat willen. Anders blijven we de citroen,  de politie en justitie de pers, de politici de hand die de citroen perst. 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150219_01537405

‘Speedcontroles’ flitsen 27.000 auto’s in 2014

Vorig jaar zijn bij zogenoemde ‘speedcontroles’ 27.000 auto’s geflitst. Daarover bericht VRT Nieuws. Er werd ook 10.000 keer meer door een rood licht gered…
STANDAARD.BE

Geen opmerkingen: