Winston Churchil schreef :
'If you will not fight for the right when you can easily win without bloodshed; if you will not fight when your victory will be sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a small chance of survival. There may even be a worse case: you may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves.'

Als je niet bereid bent te vechten voor het juiste/het recht wanneer je makkelijk kunt winnen zonder bloedvergieten; als je niet bereid bent te vechten wanneer de overwinning zeker is en niet kostelijk; dan kan je tot op het moment komen dat je toch zal moeten vechten met alle kansen tegen je, en er slechts een kleine kans op overleven bestaat. Het kan zelfs zover komen dat je zal moeten vechten wanneer er geen hoop meer is op overwinning omdat het beter is te sterven en vergaan dan te leven als slaven."

15 mei 2014

Wer Wurst liebt weisst besser nicht wo und wie sie gemacht wird


Der Liederwettbewerb der Eurovision ist vorbei! (Oef!)
Soll es uns Wurst sein wem gewonnen hat?
Zal het ons Worst zijn wie gewonnen heeft? Een als vrouw verbouwde man met behoud van piemel en baard!


Nog een stap verder dan de halfslachtige Franstalige man met wie de VRT, en een grote schare belgicisten, dachten een kans te maken. Zo’n kermisattractie lokt altijd klanten in de tent, zullen ze onbewust gedacht hebben. Dat is trouwens al jaren het devies van het kinderlijke liedjesfestival. Het een week oude huwelijk van de Franstalige kandidaat met een andere man kwam te laat om enige interesse te wekken. Het was ook te weinig. Misschien wanneer hij ook zwanger was geweest dan ….
Dit jaar zou abnormaal geklopt worden door abnormaler.
Ik voorspelde het al van bij de eerste mediaheisa, enkele maanden geleden, toen in kranten en bladen ganse pagina’s met foto’s werden gewijd aan Conchitta Wurst met baard. Ik had het liedje toen nog niet eens gehoord. Ik accepteer dat er homoseksuelen zijn, dat is nu eenmaal zo in de natuur, ik heb er niets tegen. Maar ik heb wel wat tegen jeannetten. ( ik ga hier nu dit door mij gemaakte onderscheid niet even verduidelijken. Als ik tijd en goesting heb misschien eens)

Ik zal jullie wat verklappen:ik keek dit jaar een stukje, omdat ik op straffe van het verlies van mijn aanzien en autoriteit, gewed had dat het gedrocht met een baard ging winnen. Ik nam het programma zelfs op, om het daarna met een duivels genoegen te kunnen wissen.
Het volk in de zaal en de jury die onrechtstreeks betaald worden om hoera te roepen, of boeh als de naam Rusland viel, kon er niet genoeg van krijgen als we op de reacties in de zaal mogen afgaan.
Nog een tot massahysterie verworden evenement. Er zijn er inmiddels zo vele. Er is dunkt me al meer spelen dan brood.
De Europese hoera-barak zal in zijn handen wrijven. De Europese slogans en ideeën van multi-diversiteit zijn goed overgekomen, de ganzen gegaveerd, de missie geslaagd.
Morgen worden we geregeerd door mutanten, decadentie, kitsch.
Abnormaliteit verheven tot norm. Voortgeplant en bestendigd via kunstmatige inseminatie, plastische chirurgie, spermadonoren, geleende baarmoeders (en straks kunstmatige), klonen, en Frankensteinfabrieken. Ik ben benieuwd naar hoeveel geld het gekost heeft om dit feest van wansmaak en kitsch te financieren en geolied te laten verlopen. De Wizards van Oz, die de leiding hebben in Europa sleuren al met een gans met belastinggeld betaald leger aan de knuppels van de maakbaarheidsmachine. Ondertussen denken de leeuw dat hij geen moed heeft, de stroman dat hij geen hersenen heeft, en de blikken man dat hij geen hart heeft en dat ze dat moeten krijgen van de tovenaars. Op Dorothy moeten ze niet rekenen, die is de weg kwijt.
Zoveel farao’s die denken dat door god gekozen zijn om te regeren en dat ook onverkozen doen, ook al claimen ze dat niet met zoveel woorden als de heersers uit het verleden, moet toch blasfemie zijn.
Wat ik ervan denk, dat zal jullie wel duidelijk zijn. Maar…..
Wat zouden de moslims over dit alles denken?
Het worden boeiende tijden.

Geen opmerkingen: